Astanga jóga

A dinamikus haladó jógastílus.

Az astanga jóga egy mozgó meditáció!

AZ ÓRA FELÉPÍTÉSE

A tradicionális astanga vinyásza jóga hat egymásra épüő sorozatból áll. Lényege, hogy mozgó meditációvá váljon a gyakorlás, melyben a légzést, az ászanákat, az izomzárakat, és a fókuszált tekintetet összekapcsoljuk. Ezek a gyakorlás alappillérei. Napüdvözletekkel melegítünk be, majd álló, ülő gyakorlatok, végül pedig a levezető sorozat ászanái következnek. Öt légzésig tartjuk az ászanákat, amiket a napüdvözlet elemeiből álló mozdulatsorral kötünk össze, ezt hívjuk vinyászának. Ettől lesz dinamikus a gyakorlás.

Vezetett órán

Vezetett órán az első sorozatot gyakoroljuk, melynek szanszkrit neve jóga- csikitsza, ami jóga-terápiát jelent. Meghatározott sorrendben végezzük az ásznákat, melyeket vinyászákkal kötünk össze. A vinyásza a be-és kilégzéssel összhangban végzett összekötő mozdulatsor. Haladóbb szinten az astanga-jóga egy mozgó meditáció, melyben a légzést, az ászanákat, az izomzárakat, az ún. bandhákat, és a fókuszált tekintetet, a dristit kapcsoljuk össze. Ezek a gyakorlás alappillérei. Először csak koncentrált pillanatokat tapasztalunk, és ezt próbáljuk meg később, egyre tudatosabban, folyamatosan fenntartani. Nagyon fontos a hangos légzés, amit végig a gyakorlás alatt fenntartunk. A gátat felfelé, az alhasat befelé húzva töltjük meg a tüdőt levegővel. Arra kell törekedni, hogy végig egyforma hosszú, kb. 3-4 mp-es, és egyforma erősségű is legyen a be-és a kilégzés, és ne legyen közte szünet.

A hangos légzés azt jelenti, hogy a gégefedővel részlegesen elfedjük a gégét, ezért lassabban áramlik be-és ki a levegő. Ez egy tudatlecsendesítő technika, egy kezdő pranayama gyakorlat. A mély és ritmikus légzés során hő keletkezik, felébred az ún. belső, energetikai tűz (agni), ami melegíti és gyógyítja a testet. A lényeg, hogy meglegyen a gyakorlás ritmusa a légzésre figyelve, nem pedig az, hogy beleerőltessük magunkat az ászanákba. Bemelegítésként tíz napüdvüzletet végzünk, majd az álló,-ülő és végül a befejező ászanák következnek. Először ajánlott vezetett órákon részt venni, ahol megtanuljuk az ászanák sorrendjét, a gyakorlás ritmusát, és a vinyásza számolást. Vezetett órán a tanár számol, és Ő adja a gyakorlás ritmusát, amit követünk.

VIP HELYFOGLALÁS

Júl. 27.
csütörtök
18:00
Szabadtéri Jóga - Bevezetés az astangába  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Júl. 30.
vasárnap
11:00
Szabadtéri Astanga Jóga - teljes első sorozat  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 01.
kedd
18:00
Szabadtéri Astanga Jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 03.
csütörtök
18:00
Bevezetés a dinamikus jógába  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 06.
vasárnap
11:00
Szabadtéri Astanga Jóga - teljes első sorozat  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 08.
kedd
18:00
Szabadtéri Astanga Jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 10.
csütörtök
18:00
Szabadtéri Astanga Jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 13.
vasárnap
11:00
Szabadtéri Astanga Jóga - teljes első sorozat  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 15.
kedd
18:00
Szabadtéri Astanga Jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 17.
csütörtök
18:00
Bevezetés az astangába  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 20.
vasárnap
11:00
♛ Nyármarasztaló piknik és Astanga Jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 27.
vasárnap
11:00
Szabadtéri Astanga Jóga - teljes első sorozat  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 10.
péntek
11:00
♛ Nyármarasztaló piknik és Astanga Jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Aug. 27.
hétfő
11:00
Nyár végi hot ashtanga ászana kiárusítás  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest

- A cikk a kép után folytatódik. -

„Practice and all is coming” - „Gyakorolj, és a többi jön magától”

Sri K Pattabhi Jois

Az astanga jóga tradíciója

Az Astanga jóga jelentése, a jóga nyolc ága. Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jógastílus. Hat sorozatból áll, ezek egymásra épülő lépcsőfokok (fizikai, energetikai, sprituális szint). Az astanga vinyásza jóga rendszere Thirumalai Krishnamacaryától származik, világszerte ismertté Sri K. Pattabi Jois és tanítványai által vált. Az Astanga térhódítása jórészt Pattabhi Jois ma élő tanítványainak köszönhető.

A jóga, lényegében az elme lecsendesítésére tett erőfeszítés, ezért nagyon fontos gyakorlás alatt az egyenletes, hangos légzés. Fontos még, hogy minél jobban izzadjunk, mert annál jobban tudjuk fokozni a méregtelenítést, ami az első sorozat fő célja. Belső szerveinket, szöveteinket megtisztítjuk a méreganyagoktól, ezáltal megteremtjük egészségünk tökéletes alapjait. Az astanga vinyásza jógát érdemes napi rendszerességgel gyakorolni. Kezdhetjük heti egy alkalommal, amit fokozatosan növelhetünk kettő, három, és végül hat alkalomra. később érdemes a mysore típusú, egyéni gyakorlásra áttérni, ahol a saját ütemünkben gyakorolhatjuk, a szintünknek megfelelő sorozatot.

Akró Jóga WORKSHOP
108 napüdvözlet

Sokféle Napüdvözlet variáció létezik, körülbelül annyiféle, mint ahány jógastílus. Rendszeres gyakorlása minden szervrendszerre pozitív hatással van. A depresszió csökkentésére is használják.

Szúrját, a Napot Indiában is, úgy mint sok más kultúrában az Élet adójaként tisztelik. A Napüdvözlet Szúrja Namaszkára egy bemelegítő gyakorlatsor, a keringési rendszer behangolására, amit általában annyiszor célszerű ismételni a gyakorlás elején, amíg azt nem érezzük, hogy a testünk felébredt és egyensúlyban van.Sokféle Napüdvözlet variáció létezik, körülbelül annyiféle, mint ahány jógastílus. Rendszeres gyakorlása minden szervrendszerre pozitív hatással van, beleértve a mirigyeket, idegrendszert, immunrendszert, és az elmét is. A depresszió csökkentésére is használják, azt tartják, hogy egészségessé és vitálissá teszi a testet, és napfénnyel tölti be a lelket.

Astangázni indultam, de egész máshová értem!

20 indokom volt, miért válasszam az astangát!

Ahogy a barátaim mondanák, már csak akasztott ember nem voltam. Állandó turbolenciában élek. Hol nagyon kint, hol nagyon bent. Pulzálok. Megélek mindent teljes spektrumában. Szenvedéllyel imádok egyetlen lehulló szilvavirágszirmot és mérhetetlenül megvetem az erőszakot. A két pólus akkor kezdett bennem közeledni, amikor tavaly ezer igényem kielégítése céljából astangázni kezdtem. Elvégeztem az alaptanfolyamot és látogattam a rétet. Maxi praktikus szempontjaim a testkontúrozás, feszesség, erő, hajlékonyság, befelé fordulás, természetben gyakorolható sport (Margitsziget Nagyrét) és még kb. 20 indokom volt, miért válasszam az astangát.

Astanga kihívás hét

Egy héten keresztül, heti 5 napon át, Astanga sorozat!

Szereted a kihívásokat, szeretnéd próbára tenni a kitartásodat, Önmagadat? Szeretnéd mielőbb megtapasztalni az Astanga pozitív hatásait? Itt az alkalom, hogy kipróbáld! Egy héten keresztül, heti hatszor találkozhatsz Velünk és Önmagaddal az Astanga segítségével.

Haladó Astanga workshop - élménybeszámoló

A komfortzónán túli élmény! Még hogy a jóga nem izgalmas?

Tavaly nyáron, miután részt vettem a Kezdő Astanga Tanfolyamon, már akkor érdekelt, hogy mi is van a csónakpóz után! Aztán jöttek vasárnaponként a Margitszigeten a délelőtt 11 órakor kezdődő, teljes első sorozatos Astanga órák, ahol a haladó pózok is szerencsére jelen voltak és egy új világ nyílt meg számunkra.

Szabadtéri Csípőnyitó Workshop

Újra fókuszban a csípőnyitás!

Ezen a workshopon a csípőízület és a hátsó combizomzat nyújtására, lazítására koncentrálunk, hatást gyakorolva a teljes gerincre (nyaki,-háti-,és deréktáji szakasz), a lábakra (térd-, és bokaízület).

Astangini vagy?

Dézi és az Ashtanga jóga

Elgondolkodtál már azon, mi jut először eszedbe, ha meghallod a szót: jóga? Egy picit eltöprengve a kérdésen, asszociációk hosszú sora bukkan a felszínre. Vajon hányadik lenne ezek közül az ashtanga jóga? Ha elkötelezett astangi/astangini vagy, talán nem is jár más a fejedben, ha jógáról van szó.

MEGOSZTANÁD? (8)AKTUÁLISFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138