Egyensúlyozó jóga

Az egyensúlyozó ászanák fejlesztik a koncentrációt, figyelmet, összpontosítást, nyugtatják az elmét. Kiegyensúlyozó hatással vannak az idegrendszerre, fejlesztik a testünk feletti kontroll képességét, és erősítik az izmokat.

Júl. 30. vasárnap 10:00

HOL?ESEMÉNYOLDAL

FÓKUSZBAN AZ EGYENSÚLY

A jógaórán egyensúlyozó ászanákat gyakorlunk, melyeket legalább 10, esetenként 20 légzésig tartunk ki. Ez nemcsak a koncentrációs képességünkre, és fizikai állóképességünkre lesz kedvező hatással, hanem mentálisan is komoly kihívást jelenthet. Elképzelhető, hogy már pár alkalom után javulást érzékelünk az egyensúlyozó képességünkben, de fejlődhet türelmünk is, sőt jó "edzés" akaraterőnk számára is. Az óra 90 perces, levezetésként egy hosszabb fizikai- mentális teljes relaxációval zárul.

Cél a koordinációs képesség fejlesztése!

Az egyensúlyérzékelésben jelentős szerepe van az érzékszerveknek és a központi idegrendszer szabályozó tevékenységének. Az egyensúlyozás tehát az izmok, az idegrendszer és az érzékszervek kölcsönös együttműködése annak érdekében, hogy test a gravitációhoz igazodva, egy adott testtartásban megmaradjon. Az egyensúlyozó képességünk hosszan fejlődik, ez a fejlődés egészen felnőtt korig tart. Fejleszthetjük is, például egyensúlyozó gyakorlatokkal, olyan mozgásokkal, amelyekben az egyensúly megtartása a cél.

- A cikk a kép után folytatódik. -

Egyensúlyozó jóga

Egyensúlyozó jógaEgyensúlyozó jóga

Sorry, de hamarosan visszavonulunk az FACEBOOKRÓL! 2017-ben a HÍRLEVELET és a YouTube csatornát fogjuk előnyben részesíteni, ezért itt az ideje feliratkozni!

Júl. 30.
vasárnap
10:00
Egyensúlyozó jóga  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest

Egyensúlyozó ászanák

Az egyensúlyozó ászanák a kisagyat fejlesztik, az agyközpontot, amely a test mozgásának koordinációját irányítja. Legtöbben koordinálatlanok mozdulataikban, ezért a testnek folyamatosan kompenzálnia kell az egyensúly hiányát, hogy elkerülje az elesést vagy a tárgyakba ütközést. Ez a rossz hatásfokú folyamat nagy erőfeszítést és sok energiát igényel, ráadásul jelentős testi feszültséget is eredményez. Az egyensúlyozó ászanák a tudattalan mozdulatokat lecsillapítva fizikai egyensúlyhoz vezetnek. Amint a mozgó test egyensúlyba kerül, mindinkább szabaddá válik, hogy önmaga megtartásában és a mozgásban más erőkre is támaszkodjon, mint például a gravitáció. Ezáltal saját energiáját megőrzi, és a mozgás kecsessé, könnyeddé válik.

Az egyensúlyozó tartások a fizikai egyensúly megteremtésén túlmenően kiegyensúlyozott tudat és érettebb életszemlélet kialakulásához is vezetnek. A stabil végrehajtásukhoz szükséges összpontosítás fejleszti a koncentrációt és az egyensúlyt érzelmi, mentális és lelki síkon. Ezek az ászanák különösen az idegrendszer kiegyensúlyozására, a stressz és a szorongás megszüntetésé­ re alkalmazhatók.

- A cikk a kép után folytatódik. -

"Minden, amit valaha emberkéz alkotott, egyetlen aprócska gondolatként indult. Ebből nőtt ki aztán az út, amely elvezetett a láthatatlantól a láthatóig."

Michael Bernard Beckwith

Mérleg póz - Tuladandászana

Lazítsuk el a testet álló helyzetben, zárt lábfejekkel. Emeljük a karokat a fej fölé, és kulcsoljuk az ujjakat lefelé néző tenyerekkel. Hajoljunk lassan csípőből előre, egyvonalban tartva a törzset, a fejet és a karokat. Egyidejűleg emeljük és nyújtsuk a bal lábat hátrafelé, egyvonalban tartva a törzzsel. A test forogjon a jobb csípőcsonton. A véghelyzetben a bal láb, a törzs, a fej és a karok egy vízszintes vonalban vannak. A jobb láb egyenes és függőleges.

Összpontosítsuk tekintetünket a kezekre. Tartsuk a véghelyzetet, ameddig lehetséges, majd lassan térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Ismételjük a mozdulatot, a jobb lábat emelve.

Egyensúlyozó jóga

Iratkozz fel csatornánkra!

Első lépések

Az egyensúlyozó ászanák végrehajtása elsőre nehézséget okozhat, ha a hétköznapi életben nem fejlődött ki az egyensúlyérzé­ künk. A test azonban igen alkalmazkodó, így néhány hét rendszeres gyakorlással gyors fejlődést tapasztalhatunk. Gyakorlás közben a legfontosabb, hogy az elmét megszilárdítsuk, egy adott pontra koncentrálva. Ha egy fekete pontot vagy egy falon lévő jelet nézünk mereven egyensúlyozás közben, az segíthet meg­őrizni a test egyensúlyi helyzetét huzamos időn keresztül, még a látszólag bonyolult pózok esetén is. Túlzott mértékű feszültségek oldásához tartsuk a pózokat a lehető legtovább.

Akró Jóga WORKSHOP
Termi jógaórák a Perc utcában

A Margitszigeti Jóga csapata télen is (szeptembertől-áprilisig) vár Mindenkit szeretettel termi óráin!

A margitszigeti szabadtéri órák hangulata igazi közösségi élményt biztosít számunkra immár harmadik éve. Ennek köszönhetően a téli időszakban is folytatjuk a közös jógázást. Idén télen egy nagy, tágas terem ad otthont jógaóráinknak, a 3. kerületi Budapesti Tánciskolában (5 percre a Tímár utcai Hév megállótól).

Vinyásza Flow

A komfortzónán túli élmény! Még hogy a jóga nem izgalmas?

Az órán szinte folyamatosan mozgunk, egyik ászanából áramlunk a másikba, ami segíti az elengedést, a légzéssel összehangolt mozdulatok, a gondolatok lecsendesítését. Ha sikerül folyamatosan a légzésünkre figyelünk, megvalósíthatjuk a teljes harmóniát a gyakorlásunkban, ezáltal a mindennapjainkban is. Minden óra más, általában ászana sorozatok követik egymást, egy-egy adott téma köré építve az órát, kretívan és dinamikusan. Gyakran megjelenik az órában az Astanga jógából ismert vinyásza mozdulatsor, ami összekötő elem az ászanák között, fenntartva a folyamatosságot, illetve a hajlékonyság és erő egyensúlyát.

Jin jóga

Cseréld le a gondolataidat és élvezd ahogy elcsendesedik az elme...

A jin jógában hosszan tartjuk ki a pózokat, 3-5 percig is akár, ami elsőre az elmének is nagy kihívást jelenthet, főleg, ha a dinamikusabb gyakorláshoz vagyunk szokva. A jin típusú jóga, ahogy a neve is mutatja, egy passzív, befogadó, statikusabb minőséget képvisel, szemben az aktív, dinamikus, erőteljes oldallal, ahová pl. az Astangát lehet sorolni. Legyünk kitartóak, különösen, ha nem szoktunk hozzá, hogy hosszan maradjunk benne egy ászanában.

Kezdő jóga

Teljes testet átmozgató, könnyed gyakorlás hétfőn és vasárnap a szabadban!

A bevezető ráhangolódást kezdő Napüdvözlet gyakorlatsor követi, majd álló,-ülő,- és fekvő ászanákat végzünk, végül levezetésként passzív nyújtás következik, és fordított pózok. Teljes testet átmozgató gyakorlatsor, mely biztonságosan végezhető kezdő gyakorlók számára is. Megismerkedünk az alapvető ászanákkal (testtartásokkal), miközben tudatosítjuk a mozdulat és légzés összehangolását, kapcsolatát. Az óra az elmaradhatatlan Savászanával, befejező relaxációval végződik, mely után felfrissülten, tiszta fejjel folytathatjuk a napot.

Céges jóga

Jóga a munkahelyen - munka előtt, közben (ebédidő) vagy a munkaidő után.

Ha van a munkahelyeden egy alkalmas helyiség, egy szőnyegpadlós, vagy parkettás tárgyaló, konferenciaterem, vagy egy nagyobb méretű iroda, ahol esetleg mozgathatók a bútorok, akkor a dolgozók körében végzett előzetes igényfelmérés után már csak a megfelelő időpontot kell kiválasztani az első bemutató órához. (A jógázásra alkalmas helyszínen - ahol a kövön kívül bármilyen burkolat megfelelő - egy embernek egy jógaszőnyegnyi (kb. 65x180 cm) helyre van szüksége.)

Intervall jóga alaptanfolyam

Az intervall jóga elnevezés viszonylag új. Ez az óra jellegében az erősítő/power, és a vinyásza flow jógaórák hangulatát idézi. Az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi.

A jóga elsődleges jelentése egység, összekapcsolódás. Hitem szerint egy önismereti út, mely során az önmegvalósításra törekvő ember az élet legfontosabb kérdéseire kaphat választ. Erre a jóga hagyomány szentírásai többféle folyamatot is javasolnak, melyek segítségével a legfontosabb lételméleti kérdéseket boncolgató, kereső ember közelebb kerülhet transzcendentális céljához.

MEGOSZTANÁD? (5)AKTUÁLISFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138