Bhagavad-gītā 5. fejezet 10. vers ब्रह्मण्याधाय कर्माणि सङ्गं त्यक्त्वा करोति य: | लिप्यते न स पापेन पद्मपत्रमिवाम्भसा || 10|| brahmaŁy §dh§ya karm§Łi saŻga° tyaktv§ karoti ya¤ lipyate na sa p§pena padma-patram iv§mbhas§ brahmaŁi—az Istenség Legfelsőbb Személyiségének; §dh§ya—lemond; karm§Łi—minden tettről; saŻgam—ragaszkodást; tyaktv§—feladván; karoti—végzi; ya¤—aki; lipyate—befolyásolt; na—sohasem; sa¤—ő; p§pena—bűnök által; padma-patram—a lótusz levele; iva—mint; ambhas§—a víz által. Aki ragaszkodás nélkül végzi kötelességét, és minden eredményt átad a Legfelsőbb Úrnak, azt nem éri bűn, mint ahogyan a lótusz levelét sem éri víz. MAGYARÁZAT: A brahmaŁi szó itt a KĄ˘Ła-tudatra utal. Az anyagi világ az anyagi természet három kötőerejének totális megnyilvánulása, szakkifejezéssel pradh§na. A védikus himnuszok, például a sarva° hy etad brahma (M§Ł¨ˇkya Upani˘ad 2.), a tasm§d etad brahma n§ma-rˇpam anna° ca j§yate (MuŁ¨aka Upani˘ad 1.2.10.) és mama yonir mahad brahma (Bhagavad-g¦t§ 14.13) versei arra utalnak, hogy az anyagi világban minden a Brahman megnyilvánulása, s habár az okozatok eltérően nyilvánulnak meg, mégsem különböznek az októl. Az ľŞopani˘ad szerint minden kapcsolatban áll a Legfelsőbb Brahmannal, KĄ˘Łával, ezért minden kizárólag az Övé. Aki tökéletesen tisztában van vele, hogy minden KĄ˘Łáé, hogy KĄ˘Ła a tulajdonosa mindennek, s ezért mindent az Úr szolgálatában kell alkalmaznia, annak természetesen nincsen köze tettei következményeihez, legyenek azok akár jók, akár bűnösek. Az ember még anyagi testét is — ami az Úr ajándéka, hogy egy bizonyos fajta tevékenységet végezhessen — használhatja KĄ˘Ła-tudatban, s akkor a bűnös visszahatások nem szennyezhetik azt be, éppen úgy, ahogyan a lótuszvirág is száraz marad, noha a vízben él. Az Úr a G¦t§ban (3.30) azt is mondja: mayi sarv§Łi karm§Łi sannyasya. „Hódolj meg minden tetteddel Énelőttem [KĄ˘Ła előtt]!” A végkövetkeztetés tehát az, hogy aki nem KĄ˘Ła-tudatú, az abban a felfogásban cselekszik, hogy az érzékek és az anyagi test az éne, míg a KĄ˘Ła-tudatú ember bármit tesz, tudja, hogy a test KĄ˘Ła tulajdona, s ezért Őt kell vele szolgálnia.