jógaoktatóképzés

Intervall jóga alaptanfolyam

Az intervall jóga elnevezés viszonylag új. Ez az óra jellegében az erősítő/power, és a vinyásza flow jógaórák hangulatát idézi. Az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi.

Nati írása

Nati írása

A jóga nem sport

A jóga elsődleges jelentése egység, összekapcsolódás. Hitem szerint egy önismereti út, mely során az önmegvalósításra törekvő ember az élet legfontosabb kérdéseire kaphat választ. Erre a jóga hagyomány szentírásai többféle folyamatot is javasolnak, melyek segítségével a legfontosabb lételméleti kérdéseket boncolgató, kereső ember közelebb kerülhet transzcendentális céljához.

A jógának tehát a különböző sporttevékenységekhez pusztán annyi köze van, hogy az ászanákat, azaz a testtartásokat, a fizikai testünkön keresztül valósítjuk meg. Az ászana a jóga nyolc ága közül csupán egy. Van még hét másik, melyek ugyanolyan fontosak (tiltások, előírások, légzőgyakorlatok, az érzékek visszavonása, koncentráció, meditáció, szamádi).

A fizikai, és finomfizikai testünk az összes eddigi cselekedetünk lenyomata. Az ászanák fizikai testünkkel történő felvétele során, erőteljes tisztító, átalakító folyamatok indulnak el. Kitágulnak a határaink, a komfortzónánk. Csökken a stressz a mindennapjainkban, javul a koncentrációs, koordinációs képességünk, könnyedebbé, ezáltal boldogabbá válunk. Összességében véve, javul az egészségünk. Biztosan mindenki tapasztalt hasonlókat, aki jógázik egy ideje.

- A cikk a kép után folytatódik. -

Intervall yoga

Intervall yogaIntervall yoga

shutterstock.com

Szia! Program ajánló hírlevél? Erre! Erre! Itt tudsz felíratkozni:

Mi az intervall jóga?

Olyan jógaóra, mely során a dinamikusabb és kevésbé dinamikus ászana-blokkok váltakoznak. Ezen a jógaórán is természetesen ászanákat végzünk, és meghatározott időnként, meghatározott ideig beiktatunk egy-egy dinamikus részt. Az ászanák kitartásának ideje és az összekötő mozdulatsorok segítségével, sportosabb nyelven fogalmazva a terhelési és pihenési szakaszok, meghatározott időnként váltakoznak.

Az óra felépítése

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a dinamikus ászana szakaszokban minden légzésre végzünk egy mozdulatot, míg a pihenési szakaszokban több légzésig tartjuk ki az ászanákat. Nincsenek teljesen passzív, 3-5 percig kitartott ászanák, mint pl. a jin jógában. Az óra lendületes, erőteljes, flow (áramlás) jellegű mozgást jelent. Kicsit rövidebb a megszokott másfél órás jógaóránál, maximum 60 perces.

Minimum 5 perces ráhangolódással kezdünk az elején, majd a fokozatosság jegyében, az aktív bemelegítő rész után jön a változatos álló,-ülő,-és fekvő ászana kombinációkból álló lendületes rész, amit levezető gyakorlatsorral fejezünk be. A levezető részben hosszabban (10-15 légzés) tartjuk ki az ászanákat, végül természetesen befejező relaxációval zárunk.

Az óra legfontosabb része a hangos (Uddzsáji) légzés, és a légzés hangjára való koncentráció, melynek segítségével még könnyebbé válnak a mozdulatok, és a dinamikus részek alatt is fenntartva a légzés egyenletességét, illetve - minél hamarabb visszaállítva a légzést az eredeti ritmusára – állóképességünk is óhatatlanul fejlődni fog.

Ismerős lehet a sportból az intervallumos edzés, ami egy haladó állóképesség fejlesztő módszer, a munkavégzés jellege szerint, ún. szakaszos módszer. Jellemzője, hogy a pihenés időtartama alatt sem pihenjük ki magunkat teljes mértékben. Tehát ez a jógaóra felépítésében (csak abban) hasonlít erre a fajta módszerre. Az intervall jóga, mint kifejezés viszonylag új. Ez az óra az erősítő/power, és a vinyásza flow jóga típusok előnyeit egyesíti.

- A cikk a kép után folytatódik. -

A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt.

Dan Millman

Mik az előnyei?

A jóga önmagában véve is olyan folyamatok összessége, mely rendszeresen gyakorolva pozitív változást hoz az élet minden területén.

Az intervall jóga az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi, mindamellett, hogy természetesen magában foglalja a jóga összes jótékony hatását.

MJ19 Intervall jóga – fókuszban a lábak erősítése

Iratkozz fel csatornánkra!

Erő,-és állóképesség növelése

Az erő-és az állóképesség olyan motoros, mozgásos-és sporttevékenységekhez szükséges, de áttételesen lelki tulajdonságok is, melyek a különböző életkörülményeink által felmerülő helyzetek tartós elviseléséhez is szükségesek. Kondicionális képességeknek nevezzük őket (ide tartozik az előbbi kettőn kívül még a gyorsaság is), melyek elsősorban fizikai szinten mérhetők, de fejlesztésük, a mindennapi életvitelünkben is pozitív változást fog hozni.

A mozgásütemek száma, és az ászanák felvétele, és a belőlük való kijövetel, és az őket összekötő mozdulatok változatos sebessége biztosítja a megfelelő-és változatos terhelést az egész gyakorlás alatt. (Minél gyorsabb, erőteljesebb egy mozdulat végrehajtási sebessége, annál intenzívebb az erőfejlesztő hatás.)

Kardio mozgás-és nyújtás egyben

Kardio mozgás során a keringési rendszerre gyakorolunk hatást. A folyamatos mozgás hatására, fokozódik a vérkeringés, javul a szervezet anyagcseréje, fokozódik a méregtelenítés, könnyen megszabadulhatunk a lerakódott zsírtól is.

A gyakorlás alatt jelentősen izzadunk - az Uddzsáji légzés hatására még intenzívebben. Az ászanák pedig biztosítják a megfelelő nyújtást is, így nem fogunk abba a hibába esni, hogy nem fordítunk elegendő időt az izmok nyújtására.

Kinek ajánlott?

Elsősorban a dinamikusabb mozgásformák kedvelőinek. Olyanoknak is, akik eddig azért nem próbálták ki a jógát, mert túl lassúnak, vagy unalmasnak találták. Valamint olyanoknak, akik szeretik a kihívásokat, tágítani és átlépni a határaikat.

Ahhoz, hogy elkezdjünk jógázni, nem kell hajlékonynak, különösebben ügyesnek, vagy bármi másnak lennünk, mint amik ebben a pillanatban épp vagyunk. Hiszen a jóga pont arról szól, hogy megélve a jelen pillanatot, önmagunkra, befelé figyelve dolgozunk, fejlődünk – ez az út: az önismeret útja.

Regisztráció & ár & helyszín

A könnyebb kommunikáció érdekében a következő e-mail címre küldd részvételi szándékod és telefonos elérhetőségedet: natijoga@gmail.com Köszönöm. Tel.: 06 20 272 16 81

15 000 Ft

Számlaszám:K&H bank - Tóth Judit Anasztázia E.V. 10401055 - 50526788 - 82561007

Kattints ide és folytasd a beszélgetést!

Kattints ide és folytasd a beszélgetést!

MEGOSZTANÁD? (10)YOUTUBEFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

Céges Jóga
MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138