Intervall jóga alaptanfolyam

Az intervall jóga elnevezés viszonylag új. Ez az óra jellegében az erősítő/power, és a vinyásza flow jógaórák hangulatát idézi. Az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi.

Nati írása

Nati írása

A jóga nem sport

A jóga elsődleges jelentése egység, összekapcsolódás. Hitem szerint egy önismereti út, mely során az önmegvalósításra törekvő ember az élet legfontosabb kérdéseire kaphat választ. Erre a jóga hagyomány szentírásai többféle folyamatot is javasolnak, melyek segítségével a legfontosabb lételméleti kérdéseket boncolgató, kereső ember közelebb kerülhet transzcendentális céljához.

A jógának tehát a különböző sporttevékenységekhez pusztán annyi köze van, hogy az ászanákat, azaz a testtartásokat, a fizikai testünkön keresztül valósítjuk meg. Az ászana a jóga nyolc ága közül csupán egy. Van még hét másik, melyek ugyanolyan fontosak (tiltások, előírások, légzőgyakorlatok, az érzékek visszavonása, koncentráció, meditáció, szamádi).

A fizikai, és finomfizikai testünk az összes eddigi cselekedetünk lenyomata. Az ászanák fizikai testünkkel történő felvétele során, erőteljes tisztító, átalakító folyamatok indulnak el. Kitágulnak a határaink, a komfortzónánk. Csökken a stressz a mindennapjainkban, javul a koncentrációs, koordinációs képességünk, könnyedebbé, ezáltal boldogabbá válunk. Összességében véve, javul az egészségünk. Biztosan mindenki tapasztalt hasonlókat, aki jógázik egy ideje.

- A cikk a kép után folytatódik. -

Intervall yoga

Intervall yogaIntervall yoga

Sorry, de hamarosan visszavonulunk az FACEBOOKRÓL! 2017-ben a HÍRLEVELET és a YouTube csatornát fogjuk előnyben részesíteni, ezért itt az ideje feliratkozni!

Mi az intervall jóga?

Olyan jógaóra, mely során a dinamikusabb és kevésbé dinamikus ászana-blokkok váltakoznak. Ezen a jógaórán is természetesen ászanákat végzünk, és meghatározott időnként, meghatározott ideig beiktatunk egy-egy dinamikus részt. Az ászanák kitartásának ideje és az összekötő mozdulatsorok segítségével, sportosabb nyelven fogalmazva a terhelési és pihenési szakaszok, meghatározott időnként váltakoznak.

Az óra felépítése

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a dinamikus ászana szakaszokban minden légzésre végzünk egy mozdulatot, míg a pihenési szakaszokban több légzésig tartjuk ki az ászanákat. Nincsenek teljesen passzív, 3-5 percig kitartott ászanák, mint pl. a jin jógában. Az óra lendületes, erőteljes, flow (áramlás) jellegű mozgást jelent. Kicsit rövidebb a megszokott másfél órás jógaóránál, maximum 60 perces.

Minimum 5 perces ráhangolódással kezdünk az elején, majd a fokozatosság jegyében, az aktív bemelegítő rész után jön a változatos álló,-ülő,-és fekvő ászana kombinációkból álló lendületes rész, amit levezető gyakorlatsorral fejezünk be. A levezető részben hosszabban (10-15 légzés) tartjuk ki az ászanákat, végül természetesen befejező relaxációval zárunk.

Az óra legfontosabb része a hangos (Uddzsáji) légzés, és a légzés hangjára való koncentráció, melynek segítségével még könnyebbé válnak a mozdulatok, és a dinamikus részek alatt is fenntartva a légzés egyenletességét, illetve - minél hamarabb visszaállítva a légzést az eredeti ritmusára – állóképességünk is óhatatlanul fejlődni fog.

Ismerős lehet a sportból az intervallumos edzés, ami egy haladó állóképesség fejlesztő módszer, a munkavégzés jellege szerint, ún. szakaszos módszer. Jellemzője, hogy a pihenés időtartama alatt sem pihenjük ki magunkat teljes mértékben. Tehát ez a jógaóra felépítésében (csak abban) hasonlít erre a fajta módszerre. Az intervall jóga, mint kifejezés viszonylag új. Ez az óra az erősítő/power, és a vinyásza flow jóga típusok előnyeit egyesíti.

- A cikk a kép után folytatódik. -

A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt.

Dan Millman

Mik az előnyei?

A jóga önmagában véve is olyan folyamatok összessége, mely rendszeresen gyakorolva pozitív változást hoz az élet minden területén.

Az intervall jóga az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi, mindamellett, hogy természetesen magában foglalja a jóga összes jótékony hatását.

Erő,-és állóképesség növelése

Az erő-és az állóképesség olyan motoros, mozgásos-és sporttevékenységekhez szükséges, de áttételesen lelki tulajdonságok is, melyek a különböző életkörülményeink által felmerülő helyzetek tartós elviseléséhez is szükségesek. Kondicionális képességeknek nevezzük őket (ide tartozik az előbbi kettőn kívül még a gyorsaság is), melyek elsősorban fizikai szinten mérhetők, de fejlesztésük, a mindennapi életvitelünkben is pozitív változást fog hozni.

A mozgásütemek száma, és az ászanák felvétele, és a belőlük való kijövetel, és az őket összekötő mozdulatok változatos sebessége biztosítja a megfelelő-és változatos terhelést az egész gyakorlás alatt. (Minél gyorsabb, erőteljesebb egy mozdulat végrehajtási sebessége, annál intenzívebb az erőfejlesztő hatás.)

Kardio mozgás-és nyújtás egyben

Kardio mozgás során a keringési rendszerre gyakorolunk hatást. A folyamatos mozgás hatására, fokozódik a vérkeringés, javul a szervezet anyagcseréje, fokozódik a méregtelenítés, könnyen megszabadulhatunk a lerakódott zsírtól is.

A gyakorlás alatt jelentősen izzadunk - az Uddzsáji légzés hatására még intenzívebben. Az ászanák pedig biztosítják a megfelelő nyújtást is, így nem fogunk abba a hibába esni, hogy nem fordítunk elegendő időt az izmok nyújtására.

Kinek ajánlott?

Elsősorban a dinamikusabb mozgásformák kedvelőinek. Olyanoknak is, akik eddig azért nem próbálták ki a jógát, mert túl lassúnak, vagy unalmasnak találták. Valamint olyanoknak, akik szeretik a kihívásokat, tágítani és átlépni a határaikat.

Ahhoz, hogy elkezdjünk jógázni, nem kell hajlékonynak, különösebben ügyesnek, vagy bármi másnak lennünk, mint amik ebben a pillanatban épp vagyunk. Hiszen a jóga pont arról szól, hogy megélve a jelen pillanatot, önmagunkra, befelé figyelve dolgozunk, fejlődünk – ez az út: az önismeret útja.

Regisztráció & ár & helyszín

A könnyebb kommunikáció érdekében a következő e-mail címre küldd részvételi szándékod és telefonos elérhetőségedet: natijoga@gmail.com Köszönöm. Tel.: 06 20 272 16 81

15 000 Ft

Számlaszám:K&H bank - Tóth Judit Anasztázia E.V. 10401055 - 50526788 - 82561007

Akró Jóga WORKSHOP
Termi jógaórák a Perc utcában

A Margitszigeti Jóga csapata télen is (szeptembertől-áprilisig) vár Mindenkit szeretettel termi óráin!

A margitszigeti szabadtéri órák hangulata igazi közösségi élményt biztosít számunkra immár harmadik éve. Ennek köszönhetően a téli időszakban is folytatjuk a közös jógázást. Idén télen egy nagy, tágas terem ad otthont jógaóráinknak, a 3. kerületi Budapesti Tánciskolában (5 percre a Tímár utcai Hév megállótól).

Vinyásza Flow

A komfortzónán túli élmény! Még hogy a jóga nem izgalmas?

Az órán szinte folyamatosan mozgunk, egyik ászanából áramlunk a másikba, ami segíti az elengedést, a légzéssel összehangolt mozdulatok, a gondolatok lecsendesítését. Ha sikerül folyamatosan a légzésünkre figyelünk, megvalósíthatjuk a teljes harmóniát a gyakorlásunkban, ezáltal a mindennapjainkban is. Minden óra más, általában ászana sorozatok követik egymást, egy-egy adott téma köré építve az órát, kretívan és dinamikusan. Gyakran megjelenik az órában az Astanga jógából ismert vinyásza mozdulatsor, ami összekötő elem az ászanák között, fenntartva a folyamatosságot, illetve a hajlékonyság és erő egyensúlyát.

Jin jóga

Cseréld le a gondolataidat és élvezd ahogy elcsendesedik az elme...

A jin jógában hosszan tartjuk ki a pózokat, 3-5 percig is akár, ami elsőre az elmének is nagy kihívást jelenthet, főleg, ha a dinamikusabb gyakorláshoz vagyunk szokva. A jin típusú jóga, ahogy a neve is mutatja, egy passzív, befogadó, statikusabb minőséget képvisel, szemben az aktív, dinamikus, erőteljes oldallal, ahová pl. az Astangát lehet sorolni. Legyünk kitartóak, különösen, ha nem szoktunk hozzá, hogy hosszan maradjunk benne egy ászanában.

Kezdő jóga

Teljes testet átmozgató, könnyed gyakorlás hétfőn és vasárnap a szabadban!

A bevezető ráhangolódást kezdő Napüdvözlet gyakorlatsor követi, majd álló,-ülő,- és fekvő ászanákat végzünk, végül levezetésként passzív nyújtás következik, és fordított pózok. Teljes testet átmozgató gyakorlatsor, mely biztonságosan végezhető kezdő gyakorlók számára is. Megismerkedünk az alapvető ászanákkal (testtartásokkal), miközben tudatosítjuk a mozdulat és légzés összehangolását, kapcsolatát. Az óra az elmaradhatatlan Savászanával, befejező relaxációval végződik, mely után felfrissülten, tiszta fejjel folytathatjuk a napot.

Céges jóga

Jóga a munkahelyen - munka előtt, közben (ebédidő) vagy a munkaidő után.

Ha van a munkahelyeden egy alkalmas helyiség, egy szőnyegpadlós, vagy parkettás tárgyaló, konferenciaterem, vagy egy nagyobb méretű iroda, ahol esetleg mozgathatók a bútorok, akkor a dolgozók körében végzett előzetes igényfelmérés után már csak a megfelelő időpontot kell kiválasztani az első bemutató órához. (A jógázásra alkalmas helyszínen - ahol a kövön kívül bármilyen burkolat megfelelő - egy embernek egy jógaszőnyegnyi (kb. 65x180 cm) helyre van szüksége.)

JÓGA A NAPPALIDBAN

Országos összehangolt jógaóra a nappalidban

Terítsd le CSÜTÖRTÖK este a jógaszőnyeget a nappalidban ♥ felszólítással indítunk kísérleti adásokat CSÜTÖRTÖKÖN 19.00 órai kezdettel. 1. Az FB eseményben (a linket a bekezdés után találod) jelezd az OTT LESZEK gombbal a részvételi szándékod. 2. CSÜTÖRTÖK 19.00 órai időpontban légy itt a laptop, tablet, tv előtt a jógaszőnyegen 3. Indítsd el a kb. 18.55 perckor ide posztolt technikai adást és a videó alatt kommentben jelezd, hogy megérkeztél, pl. így: Namaste! 4. és 19.00- kor kezdődik a jógaóra! A meghívás gombbal KÉRD MEG BARÁTAIDAT, hogy CSATLAKOZZANAK a kezdeményezéshez!

MEGOSZTANÁD? (10)AKTUÁLISFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138