KEZDŐ ASTANGA JÓGA TANFOLYAM

Kezdőknek és újrakezdőknek egyaránt! A tanfolyam alapozó része két délelőttből áll, valamint gyakorló órákat is magában foglal.

November 11-től 22-ig

Szabad helyek száma: 4

A TANFOLYAM TEMATIKÁJA

A kezdő tanfolyam alapozó része két délelőttből áll 9:00- 13:00 óra között. Lesz elmélet és gyakorlat is, de a fő hangsúly a gyakorláson lesz. Az első sorozat ászanáinak helyes kivitelezését tanuljuk meg Navászanáig, részletes vinyásza számolással. Rávezető, esetleg helyettesítő pózokat veszünk a nagyobb kihívást jelentő ászanák helyett, igény szerint. A Napüdvözletek, álló gyakorlatok, majd az első sorozat ászanái részletesen, a sorozat feléig. Előrehajlító, csípőnyitó, és gerinccsavaró pózok, majd a hátrahajlítás (jógahíd, drop back) és fordított pózok, azaz a levezető sorozat. Megismerkedünk az Astanga rövid történetével, a vinyásza rendszer lényegével, a hangos légzéssel (uddzsáji), az izomzárakkal (bandhák), és a dristikkel (a tekintet fókusza a pózok közben), valamint a nyitó és záró mantrákkal. A tanfolyam ára magában foglal egy 40 oldalas jegyzetet is, valamint a tanfolyamot követően 5 astanga gyakorló órát.

KINEK AJÁNLOTT A TANFOLYAM? A tanfolyam célja, hogy megismerkedjünk az Astanga első sorozatának alapjaival, és azzal az elméleti anyaggal, ami segíti a gyakorlásunkat. Jöhetsz nyugodtan akkor is, ha ez lesz az első találkozásod az Astangával, vagy ha már gyakorolsz egy ideje, és szeretnéd elmélyíteni, vagy szeretnél elkezdeni önállóan gyakorolni. Nem szükséges jógás előképzettség.

Jóga csikitsza

AZ ASTANGA ELSŐ SOROZAT másnéven Jóga csikitsza (jóga terápia) a fizikai test egészségének helyreállítására szolgál. Célja, hogy belső szerveinket, szöveteinket megtisztítsuk a méreganyagoktól. A lélegzetet szoros összhangban tartva a test mozgásával, a gyakorlás során, a nagy mennyiségű előrehajlítás, csípőnyitás és néhány csavaró póz, valamint a hangos légzés segítségével hőt termelünk, aminek köszönhetően a tisztulási folyamatok még intenzívebbé válnak, javul a vérkeringés, könnyedebbé, hajlékonyabbá és erősebbé válik a test, megnyugszik az elme és az idegrendszer. Ennek eredményeképpen tökéletes egészséget teremtünk. A mély és ritmikus légzés során hő keletkezik, felébred az ún. belső, energetikai tűz (agni), ami melegíti és gyógyítja a testet.

Meghatározott sorrendben végezzük az ásznákat, melyeket vinyászákkal kötünk össze. A vinyásza a be-és kilégzéssel összhangban végzett összekötő mozdulatsor. Haladóbb szinten az astanga-jóga egy mozgó meditáció, melyben a légzést, az ászanákat, az izomzárakat, az ún. bandhákat, és a fókuszált tekintetet, a dristit kapcsoljuk össze. Ezek a gyakorlás alappillérei. Először csak koncentrált pillanatokat tapasztalunk, és ezt próbáljuk meg később, egyre tudatosabban, folyamatosan fenntartani. Nagyon fontos a hangos légzés, amit végig a gyakorlás alatt fenntartunk. A lényeg, hogy meglegyen a gyakorlás ritmusa a légzésre figyelve, nem pedig az, hogy beleerőltessük magunkat az ászanákba.

- A cikk a kép után folytatódik. -

KEZDŐ ASTANGA JÓGA TANFOLYAM

KEZDŐ ASTANGA JÓGA TANFOLYAMKEZDŐ ASTANGA JÓGA TANFOLYAM

shutterstock.com

Szia! Program ajánló hírlevél? Erre! Erre! Itt tudsz felíratkozni:

Időpont

A kezdő tanfolyam alapozó, elméleti része két délelőttből áll: 2017. nov. 11. szombat és nov. 18. szombat 9:00-13:00-ig.

Gyakorló órák

2017. nov. 13. hétfő 6:30-8:00;

nov. 15. szerda 6:30-8:00;

nov. 20. hétfő 6:30-8:00;

nov. 22. szerda 6:30-8:00

- A cikk a kép után folytatódik. -

Gyakorolj, és a többi jön magától!

Sri K. Pattabhi Jois

BEMUTATKOZÁS - Tóth Anasztázia

Több mint 12 éve találkoztam először a jógával. Főiskolás éveim alatt hatha jógát, és pránajámát gyakoroltam. Már akkor megnyilvánult számomra az életem minden területén a jóga komplex (testi- lelki-szellemi egészséget megőrző, kiegyensúlyozó) hatása. Akkor még más mozgásformák töltötték ki a szabadidőmet (kezdetben balett és néptánc, majd közel 10 évig a versenytánc, később az aerobik, futás). Eddigi tapasztalataim szerint az Astanga Vinyásza Jóga a leghatékonyabb módszer a fejlődésre, komplex és mindenre kiterjedő gyökeres átalakulást tapasztaltam a gyakorlás által az életem szinte minden területén.

Önmegvalósítási útnak fogom föl a jógát, melynek fontos része az ászana gyakorlás, amit nem lehet a filozófiától különválasztani. A jóga, mélyreható változásokat előidézve, megtanít felülemelkedni a félelmeinken, ezzel a mindennapi élet nehézségeivel szemben ellenállóbbá, kitartóbbá tesz. Hiszek abban, hogy minden apró erőfeszítés meghozza a gyümölcsét.

Ahtanga jóga - a dinamikus haladó jógastílus

Iratkozz fel csatornánkra!

Az astanga jóga tradíciója

Az Astanga jóga jelentése, a jóga nyolc ága. Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jógastílus. Hat sorozatból áll, ezek egymásra épülő lépcsőfokok (fizikai, energetikai, sprituális szint). Az astanga vinyásza jóga rendszere Thirumalai Krishnamacaryától származik, világszerte ismertté Sri K. Pattabi Jois és tanítványai által vált, az Astanga térhódítása neki és tanítványainak köszönhető.

A jóga, lényegében az elme lecsendesítésére tett erőfeszítés, ezért érdemes napi rendszerességgel gyakorolni. Kezdhetjük heti egy alkalommal, amit fokozatosan növelhetünk kettő, három, és végül hat alkalomra (ezután már érdemes a mysore típusú, egyéni gyakorlásra áttérni, és saját ütemünkben gyakorolni a szintünknek megfelelő sorozatot).

Egy élménybeszámoló a tanfolyamról

Szarvas Ildikó: "Nyáron a szabadtéri Kezdő Astanga Jóga tanfolyamon volt szerencsém részt venni. Csodás 2 napot töltöttünk együtt kinnt a Margitszigeten, rengeteget tanultam. Előtte már látogattam Astanga órákat, de órán nincs arra idő, hogy annyira részletesen ászanánként belemenjünk a helyes felvételbe, a pontos tekintet irányba stb., tehát a részletekbe, ami pedig elengedhetetlen, ha jól szeretnénk végezni a gyakorlásunkat. Az Astangának az lenne a lényege hosszútávon, hogy egyedül is tudjunk gyakorolni, ehhez pedig nélkülözhetetlen a pózok ismerete és sorrendje. Nagyon hasznos volt ez a 2 nap, mindenkinek szépen be lett állítva a helyes tartás, végigbeszéltünk mindent, az elmélettől a gyakorlatig. Mindenki megérezhette, milyen érzés helyesen benne lenni az ászanákban.

A tanfolyam óta sokkal tudatosabban, magabiztosabban veszem már fel a pózokat egyedül is, hiszen, órán túl sok információ hangzik el, emiatt nem sok minden marad meg olykor, arra pedig végképp nincs idő, hogy mindenkinek minden ászanája helyesen legyen beállítva, így akár tévesen is rögzülhet valami. A tanfolyam óta még inkább Astanga függő lettem, a kedvenc jóga irányzatom lett. Szívből ajánlom Mindenkinek, aki helyesen szeretne Astangázni és elmélyedni a jógában. A jegyzetet azóta is többször lapozgatom, Natiék "mindent" tudnak az Astangáról, nagyon jól felkészültek, telis tele hasznos információkkal és mindezt szeretnék Velünk is megosztani! Köszönöm azóta is, hogy ennyit fejlődhettem az Astangában!"

Regisztráció & ár & helyszín

A könnyebb kommunikáció érdekében a következő e-mail címre küldd részvételi szándékod és telefonos elérhetőségedet: natijoga@gmail.com Köszönöm. Tel.: 06 30 377 26 13

Ár: 22 000 Ft

Helyszín: Colibri Jógastúdió, Bp. 1139 Kartács u. 12/b.

Kattints ide és folytasd a beszélgetést!

Kattints ide és folytasd a beszélgetést!

MEGOSZTANÁD? (245)YOUTUBEFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

A valós értékedet az határozza meg, hogy mennyivel több értéket adsz annál, mint amennyit fizetségként kapsz érte.
MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138