Jin jóga

Cseréld le a gondolataidat és élvezd ahogy elcsendesedik az elme...

Július 23. vasárnap 10:00

A passzív pózok művészete

A jin jógában hosszan tartjuk ki a pózokat, 3-5 percig is akár, ami elsőre az elmének is nagy kihívást jelenthet, főleg, ha a dinamikusabb gyakorláshoz vagyunk szokva. A jin típusú jóga, ahogy a neve is mutatja, egy passzív, befogadó, statikusabb minőséget képvisel, szemben az aktív, dinamikus, erőteljes oldallal, ahová pl. az Astangát lehet sorolni. Legyünk kitartóak, különösen, ha nem szoktunk hozzá, hogy hosszan maradjunk benne egy ászanában.

Egy kis időt hagyjunk az elménknek, legyőzni a kezdeti esetleges ellenállást. Komoly próbatétel lehet fizikailag és mentálisan is ez a látszólag passzív, lassabb tempójú jógaóra.

HOGYAN ÉS MIRE HAT?

Hatásmechanizmusát tekintve fontos megemlíteni az ún. nádikat, más néven meridiánokat. Ezek energia csatornák, melyek a test mélyebb kötőszöveteiben találhatók, és behálózzák a testünket, így természetesen szerveink működésére is hatással vannak. Miközben hosszan kitartjuk az egyes pózokat, testünk súlyával és a gravitáció segítségével, nyomást gyakorolunk az energia csatornákra, majd amikor kijövünk a pózokból, az energiaáramlás hirtelen megindul, ezáltal kapnak egy energialöketet, mely minden szervre, szervrendszerre jótékony, frissítő, energetizáló hatással van. Ezáltal megakadályozható az ízületek kiszáradása, tápláljuk a szalagokat, porcokat, csontokat is.

- A cikk a kép után folytatódik. -

Amikor elcsendesedik az elme

Amikor elcsendesedik az elmeAmikor elcsendesedik az elme

Sorry, de hamarosan visszavonulunk az FACEBOOKRÓL! 2017-ben a HÍRLEVELET és a YouTube csatornát fogjuk előnyben részesíteni, ezért itt az ideje feliratkozni!

Júl. 23.
vasárnap
10:00
Jin jóga a természetben  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest
Máj. 21.
hétfő
10:00
Jin Jóga a természetben - Pükösdi Újjászületés  
Where: Margitsziget Nagyrét
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, Budapest

MIÉRT ÉRDEMES GYAKOROLNI?

A jótékony fizikai hatások mellett, mentális egészségünkre gyakorolt hatását is érdemes megemlíteni. Azáltal, hogy több percet is eltöltünk egy pózban, könnyebb gyakorolni a befelé figyelést. Növekszik a koncentrációs képességünk. Elcsendesedik az elme, kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá válunk. Legyünk kitartóak, különösen, ha nem szoktunk hozzá, hogy hosszan maradjunk benne egy ászanában. Egy kis időt hagyjunk az elménknek, legyőzni a kezdeti esetleges ellenállást. Komoly próbatétel lehet fizikailag és mentálisan is ez a látszólag passzív, lassabb tempójú jógaóra.

- A cikk a kép után folytatódik. -

Mindenkinek jó szívvel tudom ajánlani! Rengeteg energiát ad, teljes mértékben feltölt! Emellett lehet feszegetni a határokat is :) Kezdők, haladók bátran kipróbálhatják. Rendszeres gyakorlással érezhető, látható a fejlődés. Sokféle óratípus közül lehet választani, mindegyiknek fantasztikus gyó

Kenéz Tímea

Tudatosságot alakítunk ki

Ha abból az alapfeltevésből indulunk ki, hogy jelenlegi testünk, múltbeli gondolataink, érzelmeink és tetteink összessége, akkor a tökéletes egészségünk helyreállítása szempontjából elengedhetetlen a régi, tudatalatti benyomások/lenyomatok feloldása.

A jóga ászanák (testtartások) mind anatómiailag, mind energetikailag megfelelő módszert biztosítanak arra, hogy megszabaduljunk a testünkben raktározott múltbeli kötöttségektől, berögzült, megszokott cselekvési mintáinktól, és megérkezhessünk a jelen pillanatba, miközben megfelelő testtudatosságot alakítunk ki.

MJ20 Szabadtéri csípőnyitó jin jóga

Iratkozz fel csatornánkra!

Akró Jóga WORKSHOP
Termi jógaórák a Perc utcában

A Margitszigeti Jóga csapata télen is (szeptembertől-áprilisig) vár Mindenkit szeretettel termi óráin!

A margitszigeti szabadtéri órák hangulata igazi közösségi élményt biztosít számunkra immár harmadik éve. Ennek köszönhetően a téli időszakban is folytatjuk a közös jógázást. Idén télen egy nagy, tágas terem ad otthont jógaóráinknak, a 3. kerületi Budapesti Tánciskolában (5 percre a Tímár utcai Hév megállótól).

Vinyásza Flow

A komfortzónán túli élmény! Még hogy a jóga nem izgalmas?

Az órán szinte folyamatosan mozgunk, egyik ászanából áramlunk a másikba, ami segíti az elengedést, a légzéssel összehangolt mozdulatok, a gondolatok lecsendesítését. Ha sikerül folyamatosan a légzésünkre figyelünk, megvalósíthatjuk a teljes harmóniát a gyakorlásunkban, ezáltal a mindennapjainkban is. Minden óra más, általában ászana sorozatok követik egymást, egy-egy adott téma köré építve az órát, kretívan és dinamikusan. Gyakran megjelenik az órában az Astanga jógából ismert vinyásza mozdulatsor, ami összekötő elem az ászanák között, fenntartva a folyamatosságot, illetve a hajlékonyság és erő egyensúlyát.

Kezdő jóga

Teljes testet átmozgató, könnyed gyakorlás hétfőn és vasárnap a szabadban!

A bevezető ráhangolódást kezdő Napüdvözlet gyakorlatsor követi, majd álló,-ülő,- és fekvő ászanákat végzünk, végül levezetésként passzív nyújtás következik, és fordított pózok. Teljes testet átmozgató gyakorlatsor, mely biztonságosan végezhető kezdő gyakorlók számára is. Megismerkedünk az alapvető ászanákkal (testtartásokkal), miközben tudatosítjuk a mozdulat és légzés összehangolását, kapcsolatát. Az óra az elmaradhatatlan Savászanával, befejező relaxációval végződik, mely után felfrissülten, tiszta fejjel folytathatjuk a napot.

Céges jóga

Jóga a munkahelyen - munka előtt, közben (ebédidő) vagy a munkaidő után.

Ha van a munkahelyeden egy alkalmas helyiség, egy szőnyegpadlós, vagy parkettás tárgyaló, konferenciaterem, vagy egy nagyobb méretű iroda, ahol esetleg mozgathatók a bútorok, akkor a dolgozók körében végzett előzetes igényfelmérés után már csak a megfelelő időpontot kell kiválasztani az első bemutató órához. (A jógázásra alkalmas helyszínen - ahol a kövön kívül bármilyen burkolat megfelelő - egy embernek egy jógaszőnyegnyi (kb. 65x180 cm) helyre van szüksége.)

Intervall jóga alaptanfolyam

Az intervall jóga elnevezés viszonylag új. Ez az óra jellegében az erősítő/power, és a vinyásza flow jógaórák hangulatát idézi. Az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi.

A jóga elsődleges jelentése egység, összekapcsolódás. Hitem szerint egy önismereti út, mely során az önmegvalósításra törekvő ember az élet legfontosabb kérdéseire kaphat választ. Erre a jóga hagyomány szentírásai többféle folyamatot is javasolnak, melyek segítségével a legfontosabb lételméleti kérdéseket boncolgató, kereső ember közelebb kerülhet transzcendentális céljához.

JÓGA A NAPPALIDBAN

Országos összehangolt jógaóra a nappalidban

Terítsd le CSÜTÖRTÖK este a jógaszőnyeget a nappalidban ♥ felszólítással indítunk kísérleti adásokat CSÜTÖRTÖKÖN 19.00 órai kezdettel. 1. Az FB eseményben (a linket a bekezdés után találod) jelezd az OTT LESZEK gombbal a részvételi szándékod. 2. CSÜTÖRTÖK 19.00 órai időpontban légy itt a laptop, tablet, tv előtt a jógaszőnyegen 3. Indítsd el a kb. 18.55 perckor ide posztolt technikai adást és a videó alatt kommentben jelezd, hogy megérkeztél, pl. így: Namaste! 4. és 19.00- kor kezdődik a jógaóra! A meghívás gombbal KÉRD MEG BARÁTAIDAT, hogy CSATLAKOZZANAK a kezdeményezéshez!

MEGOSZTANÁD? (85)AKTUÁLISFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

A valós értékedet az határozza meg, hogy mennyivel több értéket adsz annál, mint amennyit fizetségként kapsz érte.
MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138