Stresszoldó jóga

ha a hullámok kezdenek összecsapni a fejünk fölött!

Tartós idegesség?

Mai értelmében a stressz jelentése nagyjából úgy határozható meg, mint „folyamatos feszültség” vagy „tartós idegesség”, mely rendszerint egy vagy több - viszonylag állandó - negatív ingerre adott hirtelen vagy tartós válaszreakció a szervezet részéről. A tartósan fennálló stressz akár komoly egészségkárosodást eredményezhet, mivel gyengíti a szervezet ellenállóképességét. Sok esemény okozhat stresszt, változó, hogy kinek éppen mi (traumatikus események, külső- belső konfliktusok, vagy épp csak a nagyvárosi életforma... ).

A JÓGA egy komplex, gyakorlatorientált lehetőség a stressz levezetésére. Fizikailag a teljes testet átmozgatjuk, így a szervezetben esetleg felhalmozódott negatív reakciók által létrejött káros hatások, feloldhatók. Könnyedebbnek érezhetjük magunkat a gyakorlás után. Megkönnyebbülhetünk, és visszaállíthatjuk az egyensúlyunkat, a belső béke érzése fokozódhat.

Regenerálódás

Az órának a célja, a feszültség levezetése, ellazulás, regenerálódás és felfrissülés testben, teljes elcsendesedés elmében. Az ászanák kiegyensúlyozó, stresszlevezető hatása alapvetően egy relaxált tudatállapotot is eredményez, a mozgás és légzés összehangolása által, de ezen az órán ezt a hatást egy hosszabb, befejező relaxációval is elősegítjük.

- A cikk a kép után folytatódik. -

Minél csendesebb vagy, annál többet fogsz meghallani!

Minél csendesebb vagy, annál többet fogsz meghallani!Minél csendesebb vagy, annál többet fogsz meghallani!

Sorry, de hamarosan visszavonulunk az FACEBOOKRÓL! 2017-ben a HÍRLEVELET és a YouTube csatornát fogjuk előnyben részesíteni, ezért itt az ideje feliratkozni!

- A cikk a kép után folytatódik. -

Ne hagyd abba a próbálkozást csak azért, mert még nem sikerült elérni a tökéletességet!

B.K.S. Iyengar

Válaszreakcióinkat nem lehet figyelmen kívül hagyni

Mai felgyorsult életvitelünk, a mindennapjainkat meghatározó állandó ingergazdag életforma által kialakult, negatív testi válaszreakcióinkat nem lehet figyelmen kívül hagyni. Figyeljünk magunkra, ismerjük fel, ha valami rossz hatással van ránk, ha kibillenünk a belső békesség állapotából.

Bár a szervezetünknek van egy olyan képessége, amellyel belső állandóságot próbál fenntartani, a változó külső körülményekkel szemben, de vegyük észre, ha a hullámok kezdenek összecsapni a fejünk fölött, vagyis kibillentünk az egyensúlyunkból, és mindig igyekezzünk visszaállítani azt tudatosan is. Érdemes résen lenni, és megtenni ezt még azelőtt, mielőtt megbetegszünk.

Stresszoldó jóga

Iratkozz fel csatornánkra!

Akró Jóga WORKSHOP
Termi jógaórák a Perc utcában

A Margitszigeti Jóga csapata télen is (szeptembertől-áprilisig) vár Mindenkit szeretettel termi óráin!

A margitszigeti szabadtéri órák hangulata igazi közösségi élményt biztosít számunkra immár harmadik éve. Ennek köszönhetően a téli időszakban is folytatjuk a közös jógázást. Idén télen egy nagy, tágas terem ad otthont jógaóráinknak, a 3. kerületi Budapesti Tánciskolában (5 percre a Tímár utcai Hév megállótól).

Vinyásza Flow

A komfortzónán túli élmény! Még hogy a jóga nem izgalmas?

Az órán szinte folyamatosan mozgunk, egyik ászanából áramlunk a másikba, ami segíti az elengedést, a légzéssel összehangolt mozdulatok, a gondolatok lecsendesítését. Ha sikerül folyamatosan a légzésünkre figyelünk, megvalósíthatjuk a teljes harmóniát a gyakorlásunkban, ezáltal a mindennapjainkban is. Minden óra más, általában ászana sorozatok követik egymást, egy-egy adott téma köré építve az órát, kretívan és dinamikusan. Gyakran megjelenik az órában az Astanga jógából ismert vinyásza mozdulatsor, ami összekötő elem az ászanák között, fenntartva a folyamatosságot, illetve a hajlékonyság és erő egyensúlyát.

Jin jóga

Cseréld le a gondolataidat és élvezd ahogy elcsendesedik az elme...

A jin jógában hosszan tartjuk ki a pózokat, 3-5 percig is akár, ami elsőre az elmének is nagy kihívást jelenthet, főleg, ha a dinamikusabb gyakorláshoz vagyunk szokva. A jin típusú jóga, ahogy a neve is mutatja, egy passzív, befogadó, statikusabb minőséget képvisel, szemben az aktív, dinamikus, erőteljes oldallal, ahová pl. az Astangát lehet sorolni. Legyünk kitartóak, különösen, ha nem szoktunk hozzá, hogy hosszan maradjunk benne egy ászanában.

Kezdő jóga

Teljes testet átmozgató, könnyed gyakorlás hétfőn és vasárnap a szabadban!

A bevezető ráhangolódást kezdő Napüdvözlet gyakorlatsor követi, majd álló,-ülő,- és fekvő ászanákat végzünk, végül levezetésként passzív nyújtás következik, és fordított pózok. Teljes testet átmozgató gyakorlatsor, mely biztonságosan végezhető kezdő gyakorlók számára is. Megismerkedünk az alapvető ászanákkal (testtartásokkal), miközben tudatosítjuk a mozdulat és légzés összehangolását, kapcsolatát. Az óra az elmaradhatatlan Savászanával, befejező relaxációval végződik, mely után felfrissülten, tiszta fejjel folytathatjuk a napot.

Céges jóga

Jóga a munkahelyen - munka előtt, közben (ebédidő) vagy a munkaidő után.

Ha van a munkahelyeden egy alkalmas helyiség, egy szőnyegpadlós, vagy parkettás tárgyaló, konferenciaterem, vagy egy nagyobb méretű iroda, ahol esetleg mozgathatók a bútorok, akkor a dolgozók körében végzett előzetes igényfelmérés után már csak a megfelelő időpontot kell kiválasztani az első bemutató órához. (A jógázásra alkalmas helyszínen - ahol a kövön kívül bármilyen burkolat megfelelő - egy embernek egy jógaszőnyegnyi (kb. 65x180 cm) helyre van szüksége.)

Intervall jóga alaptanfolyam

Az intervall jóga elnevezés viszonylag új. Ez az óra jellegében az erősítő/power, és a vinyásza flow jógaórák hangulatát idézi. Az erősítést, a nyújtást-és az állóképesség fejlesztését ötvözi.

A jóga elsődleges jelentése egység, összekapcsolódás. Hitem szerint egy önismereti út, mely során az önmegvalósításra törekvő ember az élet legfontosabb kérdéseire kaphat választ. Erre a jóga hagyomány szentírásai többféle folyamatot is javasolnak, melyek segítségével a legfontosabb lételméleti kérdéseket boncolgató, kereső ember közelebb kerülhet transzcendentális céljához.

MEGOSZTANÁD? (108)AKTUÁLISFB CsoportÓRARENDONLINE HELYFOGLALÁS

A valós értékedet az határozza meg, hogy mennyivel több értéket adsz annál, mint amennyit fizetségként kapsz érte.
MARGITSZIGETI JÓGA - Rendszeres szabadtéri program a margitszigeti Nagyréten!
Margitsziget Nagyrét, Zielinski Szilárd sétány, BudapestBudapest1138